დაწყებითი, საბაზო და საშუალო საფეხურის
ფიზიკური აღზრდისა და სპორტის
მასწავლებლის სტანდარტი
1. ფიზიკური აღზრდა დაწყებით საფეხურზე
შესავალი
საგანში „ფიზიკური აღზრდა“ დაწყებით საფეხურზე შეისწავლება: მოძრაობითი (მოტორული)
უნარების განვითარების საშუალებები, ფიზიკური ვარჯიშების სწორი შესრულების ტექნიკა,
ცხოვრების ჯანსაღი წესი, ზოგადგანმავითარებელ ვარჯიშთა კომპლექსები, ბავშვთა ფიტნესი,
სპორტის სახეობების ელემენტები მოძრავი და სახალისო თამაშების სახით.
სტანდარტში შედეგებისა და სამიზნე ცნებების სახით განსაზღვრულია
გრძელვადიანი მიზნები. საფეხურის
საკვანძო შეკითხვები სწავლა-სწავლების პროცესს გრძელვადიანი მიზნებისკენ
მიმართავს.
შინაარსი აღიწერება
თემატური ბლოკების, ქვეცნებების, საკითხების და ქვესაკითხების სახით. ამ შინაარსებზე დაყრდნობით ყალიბდება შუალედური
მიზნები.
შედეგები მუშავდება თითოეულ თემაში. თითოეულ თემას ახლავს შედეგების
მიღწევის ინდიკატორები. ისინი განსაზღვრავს, თუ რა უნდა შეფასდეს სწავლა-სწავლების
პროცესში. კრიტერიუმთან აღნიშნულია, თუ რომელ სამიზნე ცნებებთანაა დაკავშირებული.
I-VI კლასების სტანდარტი
ინდექსების განმარტება
დაწყებით საფეხურზე სტანდარტში გაწერილ თითოეულ შედეგს წინ უძღვის ინდექსი,
რომელიც მიუთითებს საგანს, სწავლების ეტაპსა და სტანდარტის შედეგის ნომერს;
მაგ., ფ.ა.დაწ.1.:
„ფ.ა.დაწ.“ – მიუთითებს საგანს „ფიზიკური
აღზრდა ’’;
„დაწ.“ – მიუთითებს დაწყებით საფეხურს;
„1“ – მიუთითებს სტანდარტის შედეგის
ნომერს.
ფიზიკური
აღზრდის სტანდარტის შედეგები (I-VI
კლასები) |
||
შედეგების ინდექსი |
მოსწავლემ უნდა შეძლოს: |
სამიზნე ცნებები |
ფ.ა.დაწ.1 |
ფიზიკურ აქტივობებში
მონაწილეობით ფიზიკური თვისებების განვითარება ჯანმრთელობის განსამტკიცებლად. |
ფიზიკური
თვისებები (ფ.ა.დაწ.1,2,3) ცხოვრების
ჯანსაღი წესი (ფ.ა.დაწ.1,2,3) ორგანიზებულობა
და თვითკონტროლი (ფ.ა.დაწ.1,2,3) |
ფ.ა.დაწ.2 |
გამაჯანსაღებელ აქტივობებში
აქტიური მონაწილეობა ორგანიზებულობის და
თვითკონტროლის გამომუშავებისა და განვითარების მიზნით. |
|
ფ.ა.დაწ.3 |
ფიზიკურ-გამაჯანსაღებელ
აქტივობებში ჩართულობით ჯანსაღი ცხოვრების წესის მნიშვნელობის გაცნობიერება და ყოველდღიურ
ცხოვრებაში დანერგვა/გამოყენება. |
თემატური ბლოკები:
1.
ბავშვთა ფიტნესი
|
2.
სახალისო მოძრავი თამაშები
|
შემოთავაზებული
თემატური ბლოკებიდან სკოლა, ინფრასტრუქტურული შესაძლებლობიდან გამომდინარე, თავად ირჩევს
შესაბამის თემას/თემებს, რომლის ფარგლებშიც წარიმართება სასწავლო პროცესი.
სასწავლო თემატური ბლოკი: ბავშვთა
ფიტნესი |
თემატური ბლოკის ფარგლებში თემებად შეიძლება შეირჩეს მძლეოსნობის ელემენტები, ტანვარჯიშის ელემენტები,
ლაშქრობა,
ჯგუფებში გადაადგილება, ზოგადგანმავითარებელი
ვარჯიშები, აერობული ვარჯიშები და
სხვა აქტივობები, რომლითაც მოხდება მოსწავლეთა სხეულის თანმიმდევრული ჰარმონიული განვითარება, ტანადობის
ჩამოყალიბება. |
თემის ფარგლებში შედეგების მიღწევის
ინდიკატორები სამიზნე ცნებების მიხედვით:
ორგანიზებულობა და თვითკონტროლი - მოსწავლემ
უნდა შეძლოს: ·
ფიტნეს აქტივობების პროცესში ემოციების მართვა, დისციპლინის
გამოვლენა, უსაფრთხოების დაცვა, ვარჯიშების თანმიმდევრულად და ძირითადი წესების
დაცვით შესრულება; ·
ჯგუფური გადაადგილებისა და ზოგადგანმავითარებელ ვარჯიშების
გამოყენება ფიტნესის ძირითადი ფიზიკური აქტივობებისთვის მოსამზადებლად.
ფიზიკური თვისებები - მოსწავლემ
უნდა შეძლოს: ·
ფიტნეს აქტივობებში ჩართულობით ფიზიკური
თვისებების (ძალა, სისწრაფე, მოქნილობა, გამძლეობა, სიმარჯვე) წარმოჩენა.
ცხოვრების ჯანსაღი წესი - მოსწავლემ
უნდა შეძლოს: ·
ფიტნეს აქტივობებში ჩართულობით ჯანსაღი ცხოვრების
წესის ძირითადი ელემენტების/პრინციპების (ჰიგიენა, ფიზიკური აქტივობა, სწორი
კვება, მავნე ჩვევები, უსაფრთხოების წესები დაცვა, დღის რეჟიმი) დაცვა. |
სასწავლო თემაატური ბლოკი:
სახალისო მოძრავი თამაშები |
თემატური
ბლოკის ფარგლებში თემებად შეიძლება შეირჩეს მოსწავლეების სახალისო გასართობი თამაშების (ფეხბურთის, კალათბურთის, ფრენბურთის, ხელბურთის,
თაგ რაგბის) ელემენტები, რომლითაც მოხდება ფიზიკური თვისებებისა და ძირითადი ტექნიკური
უნარების განვითარება. |
თემის ფარგლებში შედეგების მიღწევის
ინდიკატორები სამიზნე ცნებების მიხედვით:
ორგანიზებულობა და თვითკონტროლი - მოსწავლემ
უნდა შეძლოს: ·
სახალისო მოძრავ თამაშებში აქტივობების პროცესში ემოციების
მართვა, დისციპლინის გამოვლენა, უსაფრთხოების დაცვა, ვარჯიშების თანმიმდევრულად
და ძირითადი წესების დაცვით შესრულება; ·
ჯგუფური გადაადგილებისა და ზოგადგანმავითარებელ
ვარჯიშების გამოყენება სახალისო მოძრავ თამაშებში ძირითადი ფიზიკური
აქტივობებისთვის მოსამზადებლად.
ფიზიკური თვისებები - მოსწავლემ
უნდა შეძლოს: ·
სახალისო მოძრავ თამაშებში ჩართულობით ფიზიკური
თვისებების (ძალა, სისწრაფე, მოქნილობა, გამძლეობა, სიმარჯვე) წარმოჩენა.
ცხოვრების ჯანსაღი წესი - მოსწავლემ
უნდა შეძლოს: ·
სახალისო მოძრავ თამაშებში ჩართულობით
ცხოვრების ჯანსაღი წესის ძირითადი ელემენტების/პრინციპების (ჰიგიენა, მოძრაობითი
ფიზიკური აქტივობა, სწორი კვება, მავნე ჩვევები, უსაფრთხოების წესების დაცვა,
დღის რეჟიმი) დაცვა. |
საფეხურის საკვანძო შეკითხვების საშუალებით გამოიკვეთება
აქცენტები, რომლებზე ორიენტირებითაც უნდა წარიმართოს სწავლა-სწავლების პროცესი.
·
რატომ
უნდა განვივითარო და როგორ მეხმარება ფიზიკური თვისებების განვითარება? (სამიზნე ცნება - ფიზიკური თვისებები)
·
რატომ
და რა წესები/საკითხები უნდა გავითვალისწინო სხვადასხვა სპორტულ აქტივობებში მონაწილეობისას?
(სამიზნე ცნება - ორგანიზებრულობა და თვითკონტროლი)
·
როგორ
უნდა მივდიო ჯანსაღ ცხოვრებას? რატომ არის მნიშვნელოვანი ჯანსაღი ცხოვრების პრინციპების
გაცნობიერება და ცხოვრებაში გამოყენება? (სამიზნე
ცნება - ჯანსაღი ცხოვრების წესი).
საგნობრივი კურიკულუმის ჩარჩო
სკოლა - სსიპ - ქალაქ
ბათუმის №14 საჯარო
სკოლა
საგანი - ფიზიკური აღზრდა და სპორტი
კლასი - 8
თემა
სამიზნე ცნება
ქვეცნებები
ქვესაკითხი
საკითხი/საკითხთა კლასტერი
ძირითადი კონტექსტ-მაგალითი
კომპლექსური დავალების პირობა
მაგალითები შედარებისთვის
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე
მუშაობისთვის
მძლეოსნობა
1. სამიზნე ცნება - ფიზიკური თვისებები ქვეცნებები - სიარული, რბენა, ხტომა, ტყორცნა.
სიარულის, რბენის, ხტომის და ტყორცნის
ტექნიკა.
მძლეოსნობა
შიდა სასკოლო/საკლასო ფესტივალი (შესწავლილი საკითხების წარმოჩენა)
მძლეოსნობის (რბენებზე, ხტომებზე, ტყორცნებზე და სიარულზე)
ყურება
პრეზენტაცია ,,მძლეოსნობის წარმოშობის ისტორია და
ძირითადი წესები“ - ჰიპერლინკი
გზამკვლევი მასწავლებლებისთვის,
მძლეოსნობა, VII-XII კლასები. 2014 (მამია ტუღუში) - ჰიპერლინკი
გზამკვლევის კრებული
სპორტის სახეობებში - VII-XII კლასები, 2010 (ავტორთა ჯგუფი) - ჰიპერლინკი
სპორტული ინვენტარი: ნიშნულები, დგარები, ბარიერები, წამზომი,
სასტვენი და სხვა.
2. სამიზნე
ცნება - ორგანიზებულობა და თვითკონტროლი ქვეცნებები - უსაფრთხოების დაცვა;
ქცევის წესები; სპეციალური ვარჯიშები.
უსაფრთხოება სპორტულ დარბაზსა და მოედანზე;
ინდივიდუალური უსაფრთხოების ზომები; ძირითადი წესები; ემოციების მართვა; დისციპლინა;
ჯგუფურად გადაადგილება; ზოგად განმავითარებელი ვარჯიშები.
ზოგადგანმავითარებელი
ვარჯიშები - ჰიპერლინკი
მოთელვითი ვარჯიშები - ჰიპერლინკი ჰიპერლინკი
3. სამიზნე
ცნება - ჯანსაღი ცხოვრების წესი
ქვეცნებები - ჰიგიენა; სწორი (ჯანსაღი)
კვება.
პირადი ჰიგიენა; ჯანსაღი კვების დადებითი
ზეგავლენა.
პრეზენტაცია ,,ჯანსაღი ცხოვრების წესი“ - ჰიპერლინკი
ინტერნეტრესურსი
ჯანსაღი ცხოვრების წესის შესახებ - ჰიპერლინკი
თემა
სამიზნე ცნება
ქვეცნებები
ქვესაკითხი
საკითხი/საკითხთა კლასტერი
ძირითადი კონტექსტ-მაგალითი
კომპლექსური დავალების პირობა
მაგალითები შედარებისთვის
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე
მუშაობისთვის
ძალისმიერი ვარჯიშები
1. სამიზნე ცნება - ფიზიკური თვისებები ქვეცნებები - ლახტით ხტომა, იატაკიდან აზიდვა, მუცლის
პრესი, წელის ვარჯიში, ბუქნები,
ლახტით ხტომის, იატაკიდან აზიდვის,
მუცლის პრესის, წელის ვარჯიშის, ბუქნების,
ძალოსნობა
შიდა სასკოლო/საკლასო ფესტივალი (შესწავლილი საკითხების წარმოჩენა)
ძალოსნობაზე გადაცემების ყურება
სახელმძღვანელო ძალოსნობა, 1976 (რობერტ ტატიშვილი) -
ჰიპერლინკი
ინტერნეტრესურსი - ძალისმიერი ვარჯიშები ბავშვებისათვის -
ჰიპერლინკი
ინტერნეტრესურსი - იატაკიდან აზიდვა - ჰიპერლინკი
ინტერნეტრესურსი - რეკომენდაციები ლახტით ვარჯიშის დროს -
ჰიპერლინკი
სპორტული ინვენტარი: სასტვენი; დგარები; ნიშნულები; რგოლები;
ლახტები; იატაკზე დასადები კიბე და სხვა.
2. სამიზნე
ცნება - ორგანიზებულობა და თვითკონტროლი ქვეცნებები - უსაფრთხოების დაცვა;
ქცევის წესები; სპეციალური ვარჯიშები.
უსაფრთხოება სპორტულ დარბაზსა და მოედანზე;
ინდივიდუალური უსაფრთხოების ზომები; ძირითადი წესები; ემოციების მართვა; დისციპლინა;
ჯგუფურად გადაადგილება; ზოგად განმავითარებელი ვარჯიშები.
ზოგადგანმავითარებელი
ვარჯიშები - ჰიპერლინკი
მოთელვითი ვარჯიშები - ჰიპერლინკი ჰიპერლინკი
3. სამიზნე
ცნება - ჯანსაღი ცხოვრების წესი
ქვეცნებები - ჰიგიენა; სწორი (ჯანსაღი)
კვება.
პირადი ჰიგიენა; ჯანსაღი კვების დადებითი
ზეგავლენა.
პრეზენტაცია ,,ჯანსაღი ცხოვრების წესი“ - ჰიპერლინკი
ინტერნეტრესურსი
ჯანსაღი ცხოვრების წესის შესახებ - ჰიპერლინკი
თემა
სამიზნე ცნება
ქვეცნებები
ქვესაკითხი
საკითხი/საკითხთა კლასტერი
ძირითადი კონტექსტ-მაგალითი
კომპლექსური დავალების პირობა
მაგალითები შედარებისთვის
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე
მუშაობისთვის
ფეხბურთი
1. სამიზნე ცნება - ფიზიკური თვისებები ქვეცნებები - ბურთის ტარება, გადაცემა, მიღება, ჩაწოდება,
დარტყმა.
ბურთის ტარების, გადაცემის, მიღების, ჩაწოდების
და დარტყმის ტექნიკა.
ფეხბურთის თამაში
შიდა სასკოლო/საკლასო ფესტივალი (შესწავლილი საკითხების წარმოჩენა)
ფეხბურთის თამაშის ყურება
პრეზენტაცია ,,ფეხბურთის წარმოშობის ისტორია და
ძირითადი წესები“ - ჰიპერლინკი
გზამკვლევი მასწავლებლებისთვის.
ფეხბურთი, VII-XII კლასები. თბილისი, 2014 - ჰიპერლინკი
გზამკვლევის კრებული
სპორტის სახეობებში - VII-XII კლასები, 2010 (ავტორთა ჯგუფი) - ჰიპერლინკი
სპორტული ინვენტარი: ფეხბურთის ბურთები, ნიშნულები, დგარები,
ბარიერები, წამზომი, სასტვენი და სხვა.
2. სამიზნე
ცნება - ორგანიზებულობა და თვითკონტროლი ქვეცნებები - უსაფრთხოების დაცვა;
ქცევის წესები; სპეციალური ვარჯიშები.
უსაფრთხოება სპორტულ დარბაზსა და მოედანზე;
ინდივიდუალური უსაფრთხოების ზომები; ძირითადი წესები; ემოციების მართვა; დისციპლინა;
ჯგუფურად გადაადგილება; ზოგად განმავითარებელი ვარჯიშები.
ზოგადგანმავითარებელი
ვარჯიშები - ჰიპერლინკი
მოთელვითი ვარჯიშები - ჰიპერლინკი ჰიპერლინკი
3. სამიზნე
ცნება - ჯანსაღი ცხოვრების წესი
ქვეცნებები - ჰიგიენა; სწორი (ჯანსაღი)
კვება.
პირადი ჰიგიენა; ჯანსაღი კვების დადებითი
ზეგავლენა.
პრეზენტაცია ,,ჯანსაღი ცხოვრების წესი“ - ჰიპერლინკი
ინტერნეტრესურსი
ჯანსაღი ცხოვრების წესის შესახებ - ჰიპერლინკი
თემა
სამიზნე ცნება
ქვეცნებები
ქვესაკითხი
საკითხი/საკითხთა კლასტერი
ძირითადი კონტექსტ-მაგალითი
კომპლექსური დავალების პირობა
მაგალითები შედარებისთვის
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე
მუშაობისთვის
ფრენბურთი
1. სამიზნე ცნება - ფიზიკური თვისებები ქვეცნებები -
დგომები, გადაადგილება, ბურთის ჩაწოდება, გადაცემა, მიღება.
დგომების, გადაადგილების, ბურთის ჩაწოდების,
გადაცემის და მიღების ტექნიკა.
ფრენბურთის თამაში
შიდა სასკოლო/საკლასო ფესტივალი (შესწავლილი საკითხების წარმოჩენა)
ფრენბურთის თამაშის ყურება
პრეზენტაცია ,,ფრენბურთის წარმოშობის ისტორია და
ძირითადი წესები“ - ჰიპერლინკი
გზამკვლევი
მასწავლებლებისთვის.
ფრენბურთი, VII-XII კლასები. თბილისი, 2014 – ჰიპერლინკი
გზამკვლევის
კრებული სპორტის სახეობებში -
VII-XII კლასები, 2010 (ავტორთა ჯგუფი) - ჰიპერლინკი
სპორტული ინვენტარი: ფრენბურთის ბურთები, ნიშნულები, დგარები,
ბარიერები, წამზომი, სასტვენი და სხვა.
2. სამიზნე
ცნება - ორგანიზებულობა და თვითკონტროლი ქვეცნებები - უსაფრთხოების დაცვა;
ქცევის წესები; სპეციალური ვარჯიშები.
უსაფრთხოება სპორტულ დარბაზსა და მოედანზე;
ინდივიდუალური უსაფრთხოების ზომები; ძირითადი წესები; ემოციების მართვა; დისციპლინა;
ჯგუფურად გადაადგილება; ზოგად განმავითარებელი ვარჯიშები.
ზოგადგანმავითარებელი
ვარჯიშები - ჰიპერლინკი
მოთელვითი ვარჯიშები - ჰიპერლინკი ჰიპერლინკი
3. სამიზნე
ცნება - ჯანსაღი ცხოვრების წესი
ქვეცნებები - ჰიგიენა; სწორი (ჯანსაღი)
კვება.
პირადი ჰიგიენა; ჯანსაღი კვების დადებითი
ზეგავლენა.
პრეზენტაცია ,,ჯანსაღი ცხოვრების წესი“ - ჰიპერლინკი
ინტერნეტრესურსი
ჯანსაღი ცხოვრების წესის შესახებ - ჰიპერლინკი
თემა
სამიზნე ცნება
ქვეცნებები
ქვესაკითხი
საკითხი/საკითხთა კლასტერი
ძირითადი კონტექსტ-მაგალითი
კომპლექსური დავალების პირობა
მაგალითები შედარებისთვის
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე
მუშაობისთვის
მავნე ჩვევები (ალკოჰოლი)
1. სამიზნე ცნება
- ჯანსაღი ცხოვრების წესი.
ქვეცნება - ალკოჰოლის მოხმარება.
ალკოჰოლიზმის სახეები;
ალკოჰოლის მიჩვევის მიზეზები; ალკოჰოლის მომენტალური ეფექტები;
ალკოჰოლის მიერ გამოწვეული დაავადებები.
პროექტი
პრეზენტაცია
პროექტის მომზადება;
პროექტის პრეზენტაცია
სატელევიზიო გადაცემების,
ინტერნეტ ბლოგების და საიტების ყურება/ნახვა.
პრეზენტაცია ,,ალკოჰოლის მოხმარება“ - ჰიპერლინკი
პრეზენტაცია ,,ჯანსაღი ცხოვრების წესი“ - ჰიპერლინკი
ინტერნეტრესურსი
ჯანსაღი ცხოვრების წესის შესახებ - ჰიპერლინკი
ინვენტარი: კომპიუტერი, პროექტორი.
თემა
სამიზნე ცნება
ქვეცნებები
ქვესაკითხი
საკითხი/საკითხთა კლასტერი
ძირითადი კონტექსტ-მაგალითი
კომპლექსური დავალების პირობა
მაგალითები შედარებისთვის
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე
მუშაობისთვის
ხელბურთი
1. სამიზნე ცნება - ფიზიკური თვისებები ქვეცნებები
- ბურთის გადაცემა, მიღება/დაჭერა,
ტარება, ტყორცნა.
ბურთის გადაცემის, მიღების/დაჭერის, ტარების
და ტყორცნის ტექნიკა.
ხელბურთის თამაში
შიდა სასკოლო/საკლასო ფესტივალი (შესწავლილი საკითხების წარმოჩენა)
ხელბურთის თამაშის ყურება
პრეზენტაცია ,,ხელბურთის წარმოშობის ისტორია და
ძირითადი წესები“ - ჰიპერლინკი
ვიდეორგოლები ხელბურთის წარმოშობის, განვითარების ისტორიის და
თამაშის ძირითადი წესების გაცნობა - ჰიპერლინკი ჰიპერლინკი ჰიპერლინკი ჰიპერლინკი
გზამკვლევი მასწავლებლებისთვის.
ხელბურთი, VII-XII კლასები. თბილისი, 2014 - ჰიპერლინკი
გზამკვლევის კრებული სპორტის სახეობებში - VII-XII
კლასები, 2010 (ავტორთა ჯგუფი) - ჰიპერლინკი
სპორტული ინვენტარი: ხელბურთის ბურთები, ნიშნულები, დგარები,
ბარიერები, წამზომი, სასტვენი და სხვა.
2. სამიზნე
ცნება - ორგანიზებულობა და თვითკონტროლი ქვეცნებები - უსაფრთხოების დაცვა; ქცევის წესები; სპეციალური ვარჯიშები.
უსაფრთხოება სპორტულ დარბაზსა და მოედანზე;
ინდივიდუალური უსაფრთხოების ზომები; ძირითადი წესები; სამართლიანი თამაშის წესები;
ემოციების მართვა; დისციპლინა; ჯგუფურად გადაადგილება; ზოგად განმავითარებელი ვარჯიშები.
ზოგადგანმავითარებელი
ვარჯიშები - ჰიპერლინკი
მოთელვითი ვარჯიშები - ჰიპერლინკი ჰიპერლინკი
3. სამიზნე
ცნება - ჯანსაღი ცხოვრების წესი ქვეცნებები - ჰიგიენა; სწორი (ჯანსაღი)
კვება.
პირადი ჰიგიენა; ჯანსაღი კვების დადებითი
ზეგავლენა.
პრეზენტაცია ,,ჯანსაღი ცხოვრების წესი“ - ჰიპერლინკი
ინტერნეტრესურსი
ჯანსაღი ცხოვრების წესის შესახებ - ჰიპერლინკი
თემა
სამიზნე ცნება
ქვეცნებები
ქვესაკითხი
საკითხი/საკითხთა კლასტერი
ძირითადი კონტექსტ-მაგალითი
კომპლექსური დავალების პირობა
მაგალითები შედარებისთვის
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე
მუშაობისთვის
კალათბურთი
1. სამიზნე ცნება - ფიზიკური თვისებები ქვეცნებები
- ბურთის ტარება, გადაცემა, მიღება,
ტყორცნა.
ბურთის ტარების, გადაცემის, მიღების და ტყორცნის
ტექნიკა.
კალათბურთის თამაში
შიდა სასკოლო/საკლასო ფესტივალი (შესწავლილი საკითხების
წარმოჩენა)
კალათბურთის თამაშის ყურება
პრეზენტაცია ,,კალათბურთის წარმოშობის ისტორია და
ძირითადი წესები“ - ჰიპერლინკი
გზამკვლევი მასწავლებლებისთვის.
კალათბურთი, VII-XII კლასები. თბილისი, 2014 - ჰიპერლინკი
გზამკვლევის კრებული სპორტის სახეობებში - VII-XII
კლასები, 2010 (ავტორთა ჯგუფი) - ჰიპერლინკი
სპორტული ინვენტარი: კალათბურთის ბურთები, ნიშნულები, დგარები,
ბარიერები, წამზომი, სასტვენი და სხვა.
2. სამიზნე
ცნება - ორგანიზებულობა და თვითკონტროლი ქვეცნებები - უსაფრთხოების დაცვა; ქცევის წესები; სპეციალური ვარჯიშები.
უსაფრთხოება სპორტულ დარბაზსა და მოედანზე;
ინდივიდუალური უსაფრთხოების ზომები; ძირითადი წესები; სამართლიანი თამაშის წესები;
ემოციების მართვა; დისციპლინა; ჯგუფურად გადაადგილება; ზოგად განმავითარებელი ვარჯიშები.
ზოგადგანმავითარებელი
ვარჯიშები - ჰიპერლინკი
მოთელვითი ვარჯიშები - ჰიპერლინკი ჰიპერლინკი
3. სამიზნე
ცნება - ჯანსაღი ცხოვრების წესი ქვეცნებები - ჰიგიენა; სწორი (ჯანსაღი)
კვება.
პირადი ჰიგიენა; ჯანსაღი კვების დადებითი
ზეგავლენა.
პრეზენტაცია ,,ჯანსაღი ცხოვრების წესი“ - ჰიპერლინკი
ინტერნეტრესურსი
ჯანსაღი ცხოვრების წესის შესახებ - ჰიპერლინკი
სკოლა - სსიპ - ქალაქ
ბათუმის №14 საჯარო
სკოლა
საგანი - ფიზიკური აღზრდა და სპორტი
კლასი - 8
თემა
სამიზნე ცნება
ქვეცნებები
ქვესაკითხი
საკითხი/საკითხთა კლასტერი
ძირითადი კონტექსტ-მაგალითი
კომპლექსური დავალების პირობა
მაგალითები შედარებისთვის
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე
მუშაობისთვის
მძლეოსნობა
1. სამიზნე ცნება - ფიზიკური თვისებები ქვეცნებები - სიარული, რბენა, ხტომა, ტყორცნა.
სიარულის, რბენის, ხტომის და ტყორცნის
ტექნიკა.
მძლეოსნობა
შიდა სასკოლო/საკლასო ფესტივალი (შესწავლილი საკითხების წარმოჩენა)
მძლეოსნობის (რბენებზე, ხტომებზე, ტყორცნებზე და სიარულზე)
ყურება
პრეზენტაცია ,,მძლეოსნობის წარმოშობის ისტორია და
ძირითადი წესები“ - ჰიპერლინკი
გზამკვლევი მასწავლებლებისთვის,
მძლეოსნობა, VII-XII კლასები. 2014 (მამია ტუღუში) - ჰიპერლინკი
გზამკვლევის კრებული
სპორტის სახეობებში - VII-XII კლასები, 2010 (ავტორთა ჯგუფი) - ჰიპერლინკი
სპორტული ინვენტარი: ნიშნულები, დგარები, ბარიერები, წამზომი,
სასტვენი და სხვა.
2. სამიზნე
ცნება - ორგანიზებულობა და თვითკონტროლი ქვეცნებები - უსაფრთხოების დაცვა;
ქცევის წესები; სპეციალური ვარჯიშები.
უსაფრთხოება სპორტულ დარბაზსა და მოედანზე;
ინდივიდუალური უსაფრთხოების ზომები; ძირითადი წესები; ემოციების მართვა; დისციპლინა;
ჯგუფურად გადაადგილება; ზოგად განმავითარებელი ვარჯიშები.
ზოგადგანმავითარებელი
ვარჯიშები - ჰიპერლინკი
მოთელვითი ვარჯიშები - ჰიპერლინკი ჰიპერლინკი
3. სამიზნე
ცნება - ჯანსაღი ცხოვრების წესი
ქვეცნებები - ჰიგიენა; სწორი (ჯანსაღი)
კვება.
პირადი ჰიგიენა; ჯანსაღი კვების დადებითი
ზეგავლენა.
პრეზენტაცია ,,ჯანსაღი ცხოვრების წესი“ - ჰიპერლინკი
ინტერნეტრესურსი
ჯანსაღი ცხოვრების წესის შესახებ - ჰიპერლინკი
თემა
სამიზნე ცნება
ქვეცნებები
ქვესაკითხი
საკითხი/საკითხთა კლასტერი
ძირითადი კონტექსტ-მაგალითი
კომპლექსური დავალების პირობა
მაგალითები შედარებისთვის
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე
მუშაობისთვის
ძალისმიერი ვარჯიშები
1. სამიზნე ცნება - ფიზიკური თვისებები ქვეცნებები - ლახტით ხტომა, იატაკიდან აზიდვა, მუცლის
პრესი, წელის ვარჯიში, ბუქნები,
ლახტით ხტომის, იატაკიდან აზიდვის,
მუცლის პრესის, წელის ვარჯიშის, ბუქნების,
ძალოსნობა
შიდა სასკოლო/საკლასო ფესტივალი (შესწავლილი საკითხების წარმოჩენა)
ძალოსნობაზე გადაცემების ყურება
სახელმძღვანელო ძალოსნობა, 1976 (რობერტ ტატიშვილი) -
ჰიპერლინკი
ინტერნეტრესურსი - ძალისმიერი ვარჯიშები ბავშვებისათვის -
ჰიპერლინკი
ინტერნეტრესურსი - იატაკიდან აზიდვა - ჰიპერლინკი
ინტერნეტრესურსი - რეკომენდაციები ლახტით ვარჯიშის დროს -
ჰიპერლინკი
სპორტული ინვენტარი: სასტვენი; დგარები; ნიშნულები; რგოლები;
ლახტები; იატაკზე დასადები კიბე და სხვა.
2. სამიზნე
ცნება - ორგანიზებულობა და თვითკონტროლი ქვეცნებები - უსაფრთხოების დაცვა;
ქცევის წესები; სპეციალური ვარჯიშები.
უსაფრთხოება სპორტულ დარბაზსა და მოედანზე;
ინდივიდუალური უსაფრთხოების ზომები; ძირითადი წესები; ემოციების მართვა; დისციპლინა;
ჯგუფურად გადაადგილება; ზოგად განმავითარებელი ვარჯიშები.
ზოგადგანმავითარებელი
ვარჯიშები - ჰიპერლინკი
მოთელვითი ვარჯიშები - ჰიპერლინკი ჰიპერლინკი
3. სამიზნე
ცნება - ჯანსაღი ცხოვრების წესი
ქვეცნებები - ჰიგიენა; სწორი (ჯანსაღი)
კვება.
პირადი ჰიგიენა; ჯანსაღი კვების დადებითი
ზეგავლენა.
პრეზენტაცია ,,ჯანსაღი ცხოვრების წესი“ - ჰიპერლინკი
ინტერნეტრესურსი
ჯანსაღი ცხოვრების წესის შესახებ - ჰიპერლინკი
თემა
სამიზნე ცნება
ქვეცნებები
ქვესაკითხი
საკითხი/საკითხთა კლასტერი
ძირითადი კონტექსტ-მაგალითი
კომპლექსური დავალების პირობა
მაგალითები შედარებისთვის
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე
მუშაობისთვის
ფეხბურთი
1. სამიზნე ცნება - ფიზიკური თვისებები ქვეცნებები - ბურთის ტარება, გადაცემა, მიღება, ჩაწოდება,
დარტყმა.
ბურთის ტარების, გადაცემის, მიღების, ჩაწოდების
და დარტყმის ტექნიკა.
ფეხბურთის თამაში
შიდა სასკოლო/საკლასო ფესტივალი (შესწავლილი საკითხების წარმოჩენა)
ფეხბურთის თამაშის ყურება
პრეზენტაცია ,,ფეხბურთის წარმოშობის ისტორია და
ძირითადი წესები“ - ჰიპერლინკი
გზამკვლევი მასწავლებლებისთვის.
ფეხბურთი, VII-XII კლასები. თბილისი, 2014 - ჰიპერლინკი
გზამკვლევის კრებული
სპორტის სახეობებში - VII-XII კლასები, 2010 (ავტორთა ჯგუფი) - ჰიპერლინკი
სპორტული ინვენტარი: ფეხბურთის ბურთები, ნიშნულები, დგარები,
ბარიერები, წამზომი, სასტვენი და სხვა.
2. სამიზნე
ცნება - ორგანიზებულობა და თვითკონტროლი ქვეცნებები - უსაფრთხოების დაცვა;
ქცევის წესები; სპეციალური ვარჯიშები.
უსაფრთხოება სპორტულ დარბაზსა და მოედანზე;
ინდივიდუალური უსაფრთხოების ზომები; ძირითადი წესები; ემოციების მართვა; დისციპლინა;
ჯგუფურად გადაადგილება; ზოგად განმავითარებელი ვარჯიშები.
ზოგადგანმავითარებელი
ვარჯიშები - ჰიპერლინკი
მოთელვითი ვარჯიშები - ჰიპერლინკი ჰიპერლინკი
3. სამიზნე
ცნება - ჯანსაღი ცხოვრების წესი
ქვეცნებები - ჰიგიენა; სწორი (ჯანსაღი)
კვება.
პირადი ჰიგიენა; ჯანსაღი კვების დადებითი
ზეგავლენა.
პრეზენტაცია ,,ჯანსაღი ცხოვრების წესი“ - ჰიპერლინკი
ინტერნეტრესურსი
ჯანსაღი ცხოვრების წესის შესახებ - ჰიპერლინკი
თემა
სამიზნე ცნება
ქვეცნებები
ქვესაკითხი
საკითხი/საკითხთა კლასტერი
ძირითადი კონტექსტ-მაგალითი
კომპლექსური დავალების პირობა
მაგალითები შედარებისთვის
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე
მუშაობისთვის
ფრენბურთი
1. სამიზნე ცნება - ფიზიკური თვისებები ქვეცნებები -
დგომები, გადაადგილება, ბურთის ჩაწოდება, გადაცემა, მიღება.
დგომების, გადაადგილების, ბურთის ჩაწოდების,
გადაცემის და მიღების ტექნიკა.
ფრენბურთის თამაში
შიდა სასკოლო/საკლასო ფესტივალი (შესწავლილი საკითხების წარმოჩენა)
ფრენბურთის თამაშის ყურება
პრეზენტაცია ,,ფრენბურთის წარმოშობის ისტორია და
ძირითადი წესები“ - ჰიპერლინკი
გზამკვლევი
მასწავლებლებისთვის.
ფრენბურთი, VII-XII კლასები. თბილისი, 2014 – ჰიპერლინკი
გზამკვლევის
კრებული სპორტის სახეობებში -
VII-XII კლასები, 2010 (ავტორთა ჯგუფი) - ჰიპერლინკი
სპორტული ინვენტარი: ფრენბურთის ბურთები, ნიშნულები, დგარები,
ბარიერები, წამზომი, სასტვენი და სხვა.
2. სამიზნე
ცნება - ორგანიზებულობა და თვითკონტროლი ქვეცნებები - უსაფრთხოების დაცვა;
ქცევის წესები; სპეციალური ვარჯიშები.
უსაფრთხოება სპორტულ დარბაზსა და მოედანზე;
ინდივიდუალური უსაფრთხოების ზომები; ძირითადი წესები; ემოციების მართვა; დისციპლინა;
ჯგუფურად გადაადგილება; ზოგად განმავითარებელი ვარჯიშები.
ზოგადგანმავითარებელი
ვარჯიშები - ჰიპერლინკი
მოთელვითი ვარჯიშები - ჰიპერლინკი ჰიპერლინკი
3. სამიზნე
ცნება - ჯანსაღი ცხოვრების წესი
ქვეცნებები - ჰიგიენა; სწორი (ჯანსაღი)
კვება.
პირადი ჰიგიენა; ჯანსაღი კვების დადებითი
ზეგავლენა.
პრეზენტაცია ,,ჯანსაღი ცხოვრების წესი“ - ჰიპერლინკი
ინტერნეტრესურსი
ჯანსაღი ცხოვრების წესის შესახებ - ჰიპერლინკი
თემა
სამიზნე ცნება
ქვეცნებები
ქვესაკითხი
საკითხი/საკითხთა კლასტერი
ძირითადი კონტექსტ-მაგალითი
კომპლექსური დავალების პირობა
მაგალითები შედარებისთვის
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე
მუშაობისთვის
მავნე ჩვევები (ალკოჰოლი)
1. სამიზნე ცნება
- ჯანსაღი ცხოვრების წესი.
ქვეცნება - ალკოჰოლის მოხმარება.
ალკოჰოლიზმის სახეები;
ალკოჰოლის მიჩვევის მიზეზები; ალკოჰოლის მომენტალური ეფექტები;
ალკოჰოლის მიერ გამოწვეული დაავადებები.
პროექტი
პრეზენტაცია
პროექტის მომზადება;
პროექტის პრეზენტაცია
სატელევიზიო გადაცემების,
ინტერნეტ ბლოგების და საიტების ყურება/ნახვა.
პრეზენტაცია ,,ალკოჰოლის მოხმარება“ - ჰიპერლინკი
პრეზენტაცია ,,ჯანსაღი ცხოვრების წესი“ - ჰიპერლინკი
ინტერნეტრესურსი
ჯანსაღი ცხოვრების წესის შესახებ - ჰიპერლინკი
ინვენტარი: კომპიუტერი, პროექტორი.
თემა
სამიზნე ცნება
ქვეცნებები
ქვესაკითხი
საკითხი/საკითხთა კლასტერი
ძირითადი კონტექსტ-მაგალითი
კომპლექსური დავალების პირობა
მაგალითები შედარებისთვის
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე
მუშაობისთვის
ხელბურთი
1. სამიზნე ცნება - ფიზიკური თვისებები ქვეცნებები
- ბურთის გადაცემა, მიღება/დაჭერა,
ტარება, ტყორცნა.
ბურთის გადაცემის, მიღების/დაჭერის, ტარების
და ტყორცნის ტექნიკა.
ხელბურთის თამაში
შიდა სასკოლო/საკლასო ფესტივალი (შესწავლილი საკითხების წარმოჩენა)
ხელბურთის თამაშის ყურება
პრეზენტაცია ,,ხელბურთის წარმოშობის ისტორია და
ძირითადი წესები“ - ჰიპერლინკი
ვიდეორგოლები ხელბურთის წარმოშობის, განვითარების ისტორიის და
თამაშის ძირითადი წესების გაცნობა - ჰიპერლინკი ჰიპერლინკი ჰიპერლინკი ჰიპერლინკი
გზამკვლევი მასწავლებლებისთვის.
ხელბურთი, VII-XII კლასები. თბილისი, 2014 - ჰიპერლინკი
გზამკვლევის კრებული სპორტის სახეობებში - VII-XII
კლასები, 2010 (ავტორთა ჯგუფი) - ჰიპერლინკი
სპორტული ინვენტარი: ხელბურთის ბურთები, ნიშნულები, დგარები,
ბარიერები, წამზომი, სასტვენი და სხვა.
2. სამიზნე
ცნება - ორგანიზებულობა და თვითკონტროლი ქვეცნებები - უსაფრთხოების დაცვა; ქცევის წესები; სპეციალური ვარჯიშები.
უსაფრთხოება სპორტულ დარბაზსა და მოედანზე;
ინდივიდუალური უსაფრთხოების ზომები; ძირითადი წესები; სამართლიანი თამაშის წესები;
ემოციების მართვა; დისციპლინა; ჯგუფურად გადაადგილება; ზოგად განმავითარებელი ვარჯიშები.
ზოგადგანმავითარებელი
ვარჯიშები - ჰიპერლინკი
მოთელვითი ვარჯიშები - ჰიპერლინკი ჰიპერლინკი
3. სამიზნე
ცნება - ჯანსაღი ცხოვრების წესი ქვეცნებები - ჰიგიენა; სწორი (ჯანსაღი)
კვება.
პირადი ჰიგიენა; ჯანსაღი კვების დადებითი
ზეგავლენა.
პრეზენტაცია ,,ჯანსაღი ცხოვრების წესი“ - ჰიპერლინკი
ინტერნეტრესურსი
ჯანსაღი ცხოვრების წესის შესახებ - ჰიპერლინკი
თემა
სამიზნე ცნება
ქვეცნებები
ქვესაკითხი
საკითხი/საკითხთა კლასტერი
ძირითადი კონტექსტ-მაგალითი
კომპლექსური დავალების პირობა
მაგალითები შედარებისთვის
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე
მუშაობისთვის
კალათბურთი
1. სამიზნე ცნება - ფიზიკური თვისებები ქვეცნებები
- ბურთის ტარება, გადაცემა, მიღება,
ტყორცნა.
ბურთის ტარების, გადაცემის, მიღების და ტყორცნის
ტექნიკა.
კალათბურთის თამაში
შიდა სასკოლო/საკლასო ფესტივალი (შესწავლილი საკითხების
წარმოჩენა)
კალათბურთის თამაშის ყურება
პრეზენტაცია ,,კალათბურთის წარმოშობის ისტორია და
ძირითადი წესები“ - ჰიპერლინკი
გზამკვლევი მასწავლებლებისთვის.
კალათბურთი, VII-XII კლასები. თბილისი, 2014 - ჰიპერლინკი
გზამკვლევის კრებული სპორტის სახეობებში - VII-XII
კლასები, 2010 (ავტორთა ჯგუფი) - ჰიპერლინკი
სპორტული ინვენტარი: კალათბურთის ბურთები, ნიშნულები, დგარები,
ბარიერები, წამზომი, სასტვენი და სხვა.
2. სამიზნე
ცნება - ორგანიზებულობა და თვითკონტროლი ქვეცნებები - უსაფრთხოების დაცვა; ქცევის წესები; სპეციალური ვარჯიშები.
უსაფრთხოება სპორტულ დარბაზსა და მოედანზე;
ინდივიდუალური უსაფრთხოების ზომები; ძირითადი წესები; სამართლიანი თამაშის წესები;
ემოციების მართვა; დისციპლინა; ჯგუფურად გადაადგილება; ზოგად განმავითარებელი ვარჯიშები.
ზოგადგანმავითარებელი
ვარჯიშები - ჰიპერლინკი
მოთელვითი ვარჯიშები - ჰიპერლინკი ჰიპერლინკი
3. სამიზნე
ცნება - ჯანსაღი ცხოვრების წესი ქვეცნებები - ჰიგიენა; სწორი (ჯანსაღი)
კვება.
პირადი ჰიგიენა; ჯანსაღი კვების დადებითი
ზეგავლენა.
პრეზენტაცია ,,ჯანსაღი ცხოვრების წესი“ - ჰიპერლინკი
ინტერნეტრესურსი
ჯანსაღი ცხოვრების წესის შესახებ - ჰიპერლინკი
საკითხი |
საგნის მასწავლებელების
გადაწყვეტილება
|
Ø
ამ ეტაპზე რა მდგომარეობა
- როგორ განისაზღვრება შუალედური სასწავლო მიზნები; Ø
ხორციელდება თუ არა სკოლაში
2022-2023 სასწავლო წელს კომპლექსური დავალებები (თუ ხორციელდება მტკიცებულებების
სახით საჭირო იქნება მათი პირობების წარმოდგენა); განიხილება თუ არა ისინი შუალედურ
სასწავლო მიზნებად; Ø
რომელ კლასებში მოხერხდა ამ
ეტაპზე (ანუ ავტორიზაციის განაცხადის შევსების ეტაპზე) შუალედური სასწავლო
მიზნების ჩამოყალიბება ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების შესაბამისად მომდევნო
სასწავლო წლისთვის; Ø
რა იგეგმება დამატებით
2023 წლის სექტემბრამდე (ანუ ახალი სასკოლო სასწავლო გეგმის დამტკიცებამდე)
პერიოდში. |
Ø ამ ეტაპზე შუალედური სასწავლო მიზნები არ
გვაქვს განსაზღვრული. Ø 2022-2023 სასწავლო წელს ჩვენს სკოლაში
კომპლექსური დავალებები არ ხორციელდება Ø მომდევნო სასწავლო წლისთვის ეროვნული სასწავლო
გეგმის მოთხოვნების შესაბამისად შუალედური სასწავლო მიზნების ჩამოყალიბება მოხერხდა
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 კლასებში. Ø 2023 წლის სექტემბრამდე ვგეგმავთ კლასების
მიხედვით თემატური მატრიცების შემუშავებას და კომპლექსური დავალებების შექმნასა და
დახვაწას. |
განმსაზღვრელი შეფასება Ø ამ ეტაპზე სკოლა განმსაზღვრელი შეფასების რომელ მოდელს მისდევს; რა
რუბრიკებს იყენებს; Ø განმსაზღვრელი შეფასების რომელი მოდელი იქნა არჩეული მომდევნო სასწავლო
წლისთვის; Ø განმსაზღვრელი შეფასების რამდენი რუბრიკის შექმნა მოხერხდა ამ ეტაპზე
(ანუ, ავტორიზაციის განაცხადის შევსების ეტაპზე); Ø რა იგეგმება დამატებით 2023 წლის სექტემბრამდე (ანუ ახალი სასკოლო
სასწავლო გეგმის დამტკიცებამდე) პერიოდში. |
Ø ამ ეტაპზე სკოლა იყენებს ერთ კომპონენტს
შემაჯამებელს და ვიყენებთ განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკას. Ø მომდევნო სასწავლო წლისთვის არჩეული იქნა
განმსაზღვრელი შეფასების მოდელი - ერთი კომპონენტი შემაჯამებელი. Ø ამ ეტაპზე მოხერხდა მხოლოდ ერთი რუბრიკის შემუშავება. Ø 2023 წლის სექტემბრამდე ვგეგმავთ თემების
მიხედვით განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკების შექმნას. |
განმავითარებელი შეფასება Ø ამ ეტაპზე როგორ ხდება სკოლაში განმავითარებელი შეფასების წარმოება;
როგორ უზიარებენ სასკოლო საზოგადოების წევრები ერთმანეთს ინფორმაციას მოსწავლეების
მიღწევების შესახებ; Ø რა ფორმით მოხდება მომდევნო სასწავლო წელს მოსწავლეების მიღწევების
შესახებ ინფორმაციის გაზიარება და მასწავლებლების პედაგოგიკური საჭიროებების დადგენა
(მაგალითად, თემატურ მატრიცაზე, პედაგოგიკური პრაქტიკის რეფლექსიის დოკუმენტზე დაფუძნებით)
|
Ø ამ ეტაპზე ხორციელდება სიტყვიერი კომენტარები;
შექმნილი გვაქვს რუბრიკები; ინფორმაციის
გაზიარება ხდება სიტყვიერად კათედრის სხდომებზე;
Ø კათედრაზე გავმართავთ რეფლექსიულ დიალოგს;
|
სადიაგნოსტიკო შეფასება სკოლის დონეზე Ø ამ ეტაპზე არსებობს თუ არა სკოლაში სადიაგნოსტიკო შეფასების ჩატარების
ტრადიცია/გამოცდილება; Ø რომელი ინსტრუმენტი შეირჩა სკოლის დონეზე სადიაგნოსტიკო შეფასების
ჩასატარებლად (შემოთავაზებული ოთხიდან); Ø რა სიხშირით ჩატარდება დიაგნოსტირება 2023-2024 სასწავლო წელს, როგორ
იგეგმება მონაცემების დამუშავება.
|
Ø ამ ეტაპისთვის სკოლაში სადიაგნოსტიკო შეფასება
არ არსებობს.
Ø სკოლის დონეზე სადიაგნოსტიკო შეფასების
ჩასატარებლად შეირჩა ინსტრუმენტი 1 Ø 2023-2024 სასწავლო წელს დიაგნოსტირების
ჩატარების სიხშირეს და მონაცემების დამუშავების დაგეგმვას მოვახდენთ კათედრის წევრებთან
შეთანხმებით.
|
2016-2017 საწავლო წელს ჩატარებული მუშაობის
დ.ონიაშვილი 4-5-6 კლასები
გ.ჭანტურია 1-2-3-4 კლასები
გურამ ჭანტურია
Этот комментарий был удален автором.
ОтветитьУдалить